F1 digital devine F21 digital

Schimbarea, un element cu care avem de-a face din ce în ce mai des, pe majoritatea verticalelor din viețile noastre, acum mai mult ca oricând. Dacă privim conceptul dintr-o perspectivă pozitivă, putem spune că schimbarea este asociată cu evoluția, cu adaptarea la noi contexte, cu noi experiențe, cu mai mult și cu mai bine.

În cazul companiei noastre, schimbarea, rebranding-ul, sau mai plastic, adăugarea unei cifre în nume, pot fi interpretate din exterior cu o schimbare superficială, făcută poate din plictiseală într-un moment de slabă inspirație. Serios acum, ce mi-e F1, ce mi-e F21 ? Scriu acest articol pentru a traduce această schimbare, importantă pentru noi.

Să plecăm de la identitatea noastră. Cine suntem noi și de ce facem ceea ce facem ? Recunosc, după ce mi-am adresat această întrebare cu maximă seriozitate, am avut un moment de pauză în gândire. Un moment de tipul celor în care îți dai seama cât de ușor te lași influențat de ce se întâmplă în jurul tău și cum spunea Steve Jobs, cât de ușor poți ajunge să trăiești o viață pe care nu ți-ai dorit-o în mod autentic. Ei bine, așa s-a născut F1 Digital, dintr-o dorință de a comunica ceea ce suntem într-un mod care însă nu ne reprezintă pe deplin. După alte câteva nopți de gândire m-am gândit totuși că nu-i așa înțelept să judec aspru o decizie luată cu ani în urmă cu perspectivele pe care le am acum. Să luăm partea bună, atunci atât am putut, astăzi știm sigur că am evoluat și putem mai mult. Da, ne-am confirmat nouă înșine cine suntem și de ce facem ceea ce facem. Un lucru a rămas însă neschimbat de atunci și până acum, valorile după care ne ghidăm: încredere, pasiune, viteză, inovație. În consecință, știm cine suntem, știm de ce facem ceea ce facem și avem nevoie de o schimbare pentru a marca această etapă din evoluția noastră.

2020 a fost un an plin de provocări, iar după mine, a fost de fapt primul test adevărat pentru compania noastră. Mulțumită efortului depus de fiecare membru al echipei, am reușit să ajungem la finele anului, cu bine, în aceeași formula în care ne regăseam în luna martie, dar cel mai important cu câteva upgrade-uri semnificative de soft, generate forțat de contextul dificil prin care am trecut.

Printre aceste provocări s-a numărat și dezvoltarea și implementarea de la 0, a unui magazin online dedicat produselor smart home – https://21home.ro. În cazul acestui proiect, în legătură cu identitatea noastră, e foarte interesantă următoarea întrebare: de ce produse smart home și de ce 21home ? Pentru că ce ne face pe noi să ne dăm dimineața jos din pat și să lucrăm zilnic cot la cot se cheamă dorință de evoluție: nevoia de a aduce o contribuție pentru a face lucrurile mai bune, pentru a aduce viitorul mai aproape, nevoia de a face acest salt și a lăsa ceva bun în urmă. De aceea am ales produse smart home, pentru că le considerăm pasul firesc în evoluția caselor noastre din secolul 21. De aceea 21home, pentru că ne dorim să contribuim. Iar aici ca o mica paranteză, anticipez unele reacții la auzul acestei idei, de tipul: alții nu au energie electrică sau mai rău un acoperiș iar voi vă dați peste cap să vindeți becuri deștepte. Ei bine, dezechilibrul pe cât de abrupt sună, pe atât de real e în România. 21home nu va însemna doar tehnologie de ultimă generație în casele din orașe, ci va însemna și energie electrică sau acoperișuri pentru cei ce nu au. Misiunea noastră va fi să facilităm evoluția peste tot, nu doar acolo unde economic va face sens pentru generarea de profit. Dar, mai multe despre aceste subiecte vom discuta peste 5 ani.

Bun, până acum știm că noi avem nevoie de o schimbare pentru a marca evoluția companiei. Mai știm faptul că în 2020 am descoperit într-un mod și mai profund care ne este identitatea și ce ne face să mergem mai departe. În același timp, valorile ne-au rămas bine înfipte în pământ: încredere, pasiune, viteză, inovație.

Așadar F-ul din noul nostru logo vine de la Future, 21 vine de la secolul asupra căruia vrem să ne punem amprenta pentru început iar digital vine de la sine, pentru că tot ceea ce facem astăzi este digital. Încrederea este comunicată de noua nuanță de albastru solid prezentă în logo, pasiunea este reprezentată de culoarea roșie a sângelui, viteza este comunicată prin “coada de cometă” abstractă pe care F-ul o lasă în urmă, iar inovația evident este comunicată de F-ul ce se deplasează cu viteză.

Știu, probabil nu e atât de intuitivă interpretarea acestui nou logo, însă nici drumul nostru până aici nu a fost. Anul 2021, va marca pentru F21 digital începutul unei noi etape de dezvoltare.

Share this post

Share on facebook
Share on linkedin

Let's connect!

Abonează-te la newsletter

Articolul Săptămânii

Citeste mai departe...

Articolul lunii

Citeste mai departe...